Langs de Rijn - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu Langs de Rijn - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

Langs de Rijn

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

01 Juli 2014 | Duitsland, Koblenz

Inmiddels n aardig stukje Duitsland in.Prachtige route langs de Rur die we ergens moesten onderbreken omdat t hele bos omgewaaid was en op onze route lag. Natuurlijk hadden we de wegversperring borden genegeerd en moesten we terug en omrijden. ..s avonds geen campings en dus sliepen we bij 'omi' van 85+in n pension. Lekker oubollig en naast n ander nl fiets stel was er niemand. Omi kookte nog even schnitzel voor ons zodat we niet met lege maag hoefden gaan slapen. Duitse voetbal hebben we niet meer meegekregen zo moe waren we.
Na n heerlijk ontbijt wasrbij we ook nog de overgebleven brotchen van de andere gasten opaten, zaten we al om 09:00 uur op ons fietsje. Door graanvelden en stille dorpjes reden we richting t Rijndal. Onderweg nog leuke gesprekken met nl stel uit Vlaardingen op de fiets naar hun caravan in Oostenrijk, samen ff koffie met taart eten wasrbij er pp 2 stukken kregen dieper stuk sl nniet al te klein waren. ..mjammie...ook dat ging allemaal op! En nog wat gekletst met n senioren fiets club die dagje uit waren. Toen we in hun eau de cologne luchtje reden, gingen we onder t mom van n demarrage en luid gelach hun snel voorbij! En dan, na n heerlijke afdaling met haarspeldbochten, is daar dan de Rijn! Wat n machtig gezicht! Zo groot en n flinke stroming. En dan volgt n relaxt stuk langs t water. Soms met de autoweg naadt ons en de trein boven ons en dan weer langs terrassen en leuke huisjes. Veel fietsers, dagjesmensen en vakantie fietsers. We eindigen na 105km in Koblenz op de camping am Rhein, tegen over ad andere kant van t water op n reusachtige rots, vestiging Ehrenbreitstein. Op de rivier veel vrachtschepen en daarnaast de trein. Rechts Deutsches Eck wasr de Moezel en Rijn samen komen. Genoeg te zien dus!
En morgen weer verder. Inmiddels hebben wij ook mooi weer en is t zelfs warm. De zon gaat bijna onder dus zo weer de slaspzak in.
Daaaaag bis spater!

• 02 Juli 2014 - 09:43

Lucia:

Wat leuk om te lezen allemaal!
    Jullie hebben nu al zo veel gezien en meegemaakt en jullie zijn pas 'net' begonnen :)
    Ik hoop dat jullie verder nog veel zullen genieten van de mooie bijzondere reis!