baked beans in the sink - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu baked beans in the sink - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

baked beans in the sink

Door: Patriesenirene

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

15 Juli 2015 | Frankrijk, Pontorson

Zondag gingen we naar Poole via de Castleman Trail, een onverharde mountainbikeroute waardoor de stalen rossen flink onder het zand kwamen te zitten; niet zo goed voor ze. We misten een afslag maar dachten wel weer op de route te komen uiteindelijk. Niet dus...verdwaald in het bos....gelukkig kwam er nog iemand z'n hond uitlaten en stuurde ons naar Winstonmere. Het regende ondertussen en na een foto van de kathedraal daar mochten we ons troosten met koffie en taart :-)
In Poole aangekomen werd het steeds slechter weer. Eerst maar eens informeren naar de boot naar Frankrijk. Die blijkt niet meer vanaf Wheymouth te gaan omdat de bootcompany een nieuwe boot heeft gekocht die niet meer in de haven past....tsss
En vanaf Poole gaat er 1 per dag. Eerst dan maar de pub in om warm en droog een plan te maken. De pub was voor bikers dus wij voelden ons aangesproken en gingen naar binnen. Bleek een pub voor motorbikes inclusief getatoeëerde mannen met lange baarden en harde rockmuziek op de achtergrond. Maakt niet uit, er was toch niemand binnen. fish & chips besteld, mmmm. We kunnen niet weg uit Engeland zonder dat ook op te hebben. Na wikken en wegen besloten om gelijk de volgende dag naar Frankrijk te gaan. Dit omdat de weersvoorspelling voor de komende dagen regen en heel veel wind geven. En in Frankrijk lijkt het mooi(er) weer te zijn. Jee, dan is dit ineens onze laatste dag in Engeland....wat gek zo inene.
Bij de touristinfo boeken ze de boot voor ons. We willen in een B&B waar we de fietsen ook kunnen stallen maar dat schijnt nogal lastig te zijn. Dan gaan we zelf op zoek en komen uit bij Crown Hotel, een pub met kamers in het huis ernaast. De fietsen kunnen in de beergarden waar nu toch niemand zit aangezien het regent en koud is. We eten een hamburger in een Rancho restaurant en de volgende dag is het tijd voor de overtocht.

Om kwart voor 9 melden we ons tussen de auto's bij de boot. Grappig om gewoon tussen het autoverkeer in de rij te staan. Aparte plekken voor de fietsen zijn er niet. Zet ze maar ergens aan de zijkant. Het zou een redelijk rustige overtocht worden volgens de kapitein. Tot Ireen naarde wc ging en daar baked beans vond in de wasbak....als gevolg daarvan werd er Vervolgens omgeroepen "If you don't feel well please use the special bags provided. Please do not throw up.in the sink" Yakkie bah!
De safety instructions waren ontzettend grappig gedaan: Ze werden gerapt met dansje erbij en al. Zo heb je wel de aandacht.
In Guernsey moesten we overstappen op een andere boot. Die was wat kleiner en ging ook flink heen en weer. We hoopten maar dat de fietsen overeind bleven staan.
Om half 5 kwamen we gaar aan in St. Malo. Dat zag er uit als een leuk stadje en we besloten 2 nachten te blijven. Een rustdag dus. Het is ook 14 juillet dus misschien pakken we nog wat feestgedruis mee.

De camping is op een mooie plek. Wel allemaal scheve plekken dus al je kleren onder je matje schuiven om niet de tent uit te rollen. De wc stinken zo erg dat je bijna over je nek gaat. Broekspijpen omhoog want het idee alleen al dat ze de grond zouden raken, brrr. Dat is wel een groot verschil tussen Frankrijk en Engeland: In Engeland was het sanitair veel schoner dan In Frankrijk. Daar had je ook een wc-bril, dat kennen ze in Frankrijk ook niet.
We missen hier de tearooms en de kneuterigheid vd Engelsen, die savonds op de camping naar 'nights in white satin' luisteren, met hun hondjes, zo aardig en beleefd allemaal.
Wat we niet missen zijn de 15% heuvels; ik heb niet eerder zo vaak naar m'n kleinste versnelling moeten schakelen, de storm tegen, de kou savonds. En wat la belle France natuurlijk weer heeft zijn de lekkere baguettes. Onovertroffen!
Dagje st.Malo dus en de toerist uithangen. Daar worden we altijd een beetje sloom van. En dat is ook al 2 dagen niet gefietst. Savonds om 23.30 uur is er vuurwerk maar dat halen we niet....we liggen al in bed en horen op de achtergrond wat knallen.

Vandaag fietsen we naar Mt. St. Michel, een oud klooster op een rots in zee en vandaar pakken we de Normandië route op naar Boulogne sur Mer. Het is voornamelijk vlak en dat rijdt snel ineens. Om half 2 hebben we er al 62 km opzitten, zijn we al bij de camping en zitten we nu bij het zwembad om straks naar het klooster te gaan.
A bientot!

• 16 Juli 2015 - 10:40

Annemiek:

Hi Meiden, het gaat lekker met jullie zo te lezen, miste alleen de foto van de wasbak met inhoud, maar het verslag sprak boekdelen. geniet van Frankrijk, ondanks de smerige toiletten.

• 16 Juli 2015 - 21:22

Sylvia:

Wat leuk om weer van jullie reisverslag te genieten. Zie het helemaal voor me en ruik de geur van die wc's er ook bijna bij. Kijk uit naar jullie volgende mail. Fietse verder en tot gauw!
    Sylvia

• 20 Juli 2015 - 13:48

Elvira:

Leuk een pub voor bikers...alleen onwijs jammer dat de getatoeëerde mannen met baarden er niet waren!
    Had echt zo'n ZZ-Top beeld voor me...hihi.
    Ieeee, wat ontzettend smerig zeg die wasbak!
    Kan me voorstellen dat jullie de Engelse gezelligheid zo missen. Nou succes weer enne tot snel!
    Liefs van Elvier

• 25 Juli 2015 - 08:50

Lucia:

Getsiederrie! De beschrijving van jullie titel was erg levendig! (Vooral omdat ik ook niet goed tegen hard heen en weer schommelende boten kan hahaha)

En dat bikers café, toen je het schreef zag ik voor me dat die helemaal vol zou zitten met die stoere mannen die dan met zijn allen verbaasd naar de deur kijken naar die twee lieve blonde meiden die nietsvermoedend binnen komen Hahaha ... Maar gelukkig was het rustig hihi.

Geniet lekker van de stokbroodjes!