De fietsvakantie komt eraan.... - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu De fietsvakantie komt eraan.... - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

De fietsvakantie komt eraan....

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

28 Juni 2015 | Nederland, Alphen aan den Rijn

De fietsvakantie van dit jaar zit er aan te komen. Ongelooflijk zo snel als het jaar voorbij is gegaan. Rome zit nog vers in het geheugen. Helaas niet meer in de benen :-( Het trainen is dit keer bij Ireen en mij niet zo goed gelukt als vorig jaar. Toen dreigden de Alpen en die joegen ons schrik aan. Dit jaar gaan we naar Engeland en daar zijn geen bergen....wel heuvels van meer dan 10% maar op een of andere manier komen die (nog) niet zo binnen.

Engeland dus. We beginnen al met een beetje smokkelen door de trein te nemen naar Vlissingen. Vanaf daar naar Duinkerke fietsen waar we de boot nemen naar Dover. Zonder verstekelingen in onze fietstassen hopelijk. Wat een toestanden bij die havens zeg.
Vanaf Dover zullen we langs de kust en ook af en toe wat meer het binnenland in fietsen naar Plymouth. Ergens langs de kust willen we dan de boot nemen naar Frankrijk om dan via de Normandië route weer naar huis te komen. Waar we de boot nemen en naar welke haven weten we nog niet. Ligt eraan hoeveel tijd we over hebben aan het einde van de Engeland route. En aan of de boot vaart, of er plek is op de boot, of we wel met de trein van Plymouth naar een haven komen enzovoort.
Wat dat betreft wordt het wel een ander soort vakantie dit keer. Er is dit jaar geen groot 'einddoel' zoals Rome of Santiago. We hebben dus meer vrijheid. En we gaan het wel zien. Ons thema is wederom 'loslaten'.

Irene kan dat al aardig op dit moment. Of is dat alleen omdat ze te druk is om 'vast te pakken'? Ze werkt nog tot de dag voor vertrek, gooit er nog 3 tentamens tussendoor en een verslag. Alsof het niks is. Dat tegenover mij, die al een week vrij is, alleen nog een opdracht van een paar uurtjes heeft deze week en dus tijd genoeg heeft om vast te pakken....en een beetje zenuwachtig te worden. Om uit te stellen, want ik heb toch genoeg tijd. Om wat chaotisch te worden en van alles neer te leggen om mee te nemen om het vervolgens toch weer weg te doen. Om 10 x naar de boot in Dover te kijken, om te schrikken van de treinprijzen in Engeland en de bootprijzen. Om te denken: moeten we niet dit of dat en misschien ook wel zo......? En Ireen maar loslaten...of zou dat komen omdat ze weet dat ik me vastpak? ;-)

Voor de trouwe volgers onder jullie een korte update over onze fietsvrienden: Klaas & Ineke gaan we dit jaar niet tegenkomen onderweg op een bruggetje in niemandsland ver weg, want zij rijden door Schotland. En Kees & Tinny maken hun reis af naar Rome. Natuurlijk hebben we met hen afgesproken om contact te houden via de Whatsapp daar waar mogelijk.

We hopen ook om jullie weer op de hoogte te kunnen houden. Dat er maar wifi mag zijn op de campings.

Vrijdagmiddag stappen we op de trein.
We houden jullie op de hoogte!
Goodbye for now

• 28 Juni 2015 - 18:35

Annemiek En Ricardo:

hallo dames, Wij hebben weer enorm veel zin in jullie grappige verhalen.

• 28 Juni 2015 - 21:34

Corrie Hartog:

HALLO IRENE EN PATRICIA,

EEN HELE FIJNE VAKANTIE WENS IK JULLIE TOE, ZONDER VERSTEKERLINGEN, LEKKE BANDEN, REGEN,VIEZE BEESTJES IN DE TENT,EN NIET ZEEZIEK TE WORDEN. WEL HOOP IK DAT JULLIE VEEL HET ZONNETJE ZULLE ZIEN,EN VEEL PLEZIER ZULLEN HEBBEN, ENDAT ALLES GOED MAG VERLOPEN.

GROETJES UIT H.I.A.

CORRIE

• 29 Juni 2015 - 11:31

Elvira En Gerton:

Hey Patries en Ireen, wat superleuk en spannend dat jullie weer saampjes op pad gaan!
    We verheugen ons nu al op de gezellige en melige verhalen...hihi...
    Wij wensen jullie succes met de laatste voorbereidingen, heel veel fietsplezier en natuurlijk een heerlijk zonnetje!!
    Liefs van ons uit Nootdorp

• 29 Juni 2015 - 21:39

Dad:

Hallo Meiden,
    Ja Patricia dat heb je goed gedaan om alles even lekker van je 'af te schrijven' want jij hebt hier voldoende tijd voor, terwijl Irene nog met het angstzweet tussen de billen rondloopt om de tentamens te halen, maar... dat gaat gewoon lukken en dan kunnen jullie samen alles even lekker loslaten en ook samen weer gaan genieten van dit nieuwe avontuur.
    We spreken jullie nog bij het zware afscheid van jullie 'mormels' waar wij de komende weken mee opgescheept zitten...., maar nu al wens ik jullie een voorspoedige reis toe met veel fietsplezier waarbij jullie van tijd tot tijd goed zullen moeten afzien bij de vele heuvels die jullie te wachten staan, maar jullie hebben voor hetere vuren gestaan.
    Geniet ervan en weet dat er mensen zijn die over jullie waken.
    Liefs Dad

• 30 Juni 2015 - 12:06

Samantha:

Hi Trish en Irene,

Wat heerlijk....jullie volgende prachtige reis gaat beginnen....of is eigenlijk al begonnen nu met de voorbereidingen. Een hele fijne tijd gewenst met elkaar en genieten van alles wat op jullie pad gaat komen..... Enjoy fully and let the beauty of England give you energy and inspiration.

Bye, love from us, Sam Xx

• 01 Juli 2015 - 10:39

Sylvia:

Hoi Patries en Irene,
    Wat een lekker vooruitzicht. Ik ben weer benieuwd naar alle reisverslagen. En fiets zo een beetje met jullie mee. Heel veel succes en plezier en goed weer natuurlijk. Geniet ervan!
    Groetjes uit Delfgauw! Sylvia

• 07 Juli 2015 - 21:23

Hanneke:

Hallo dames, leuk om jullie weer te volgen! De eerste kilometers zitten alweer in jullie benen! En...bevalt het weer?
    Thema van jullie rit....loslaten! Dat vraagt om een tourlied! Ik dacht aan de titelsong van de film Frozen.........LET IT GO! LET IT GO!.....

Veel plezier en geniet weer!

Hanneke

• 08 Juli 2015 - 17:24

Anja:

Onwijs veel fietsplezier! En dat jullie maar veel mooie dingen mogen zien onderweg.