rome bereikt - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu rome bereikt - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

rome bereikt

Door: patriesenirene

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

30 Juli 2014 | Italië, Trevignano Romano

Een tijdje geleden alweer dat we een bericht hadden.
Ondertussen zijn we aangekomen in Rome op het pietersplein en is onze missie volbracht.
Maar eerst nog even terug naar Assisi. Prachtige stad met mooie kerken. En een heerlijke en gezellige lunch met Mariel, Mark en kleine Mees. Savonds nog een nachtje in onze stinktent en de volgende ochtend vertrokken naar Acquasparta waar we in een jeugdherberg sliepen in onze eigen kamer met badkamer. We vragen ons nog steeds af waarom er in dat gehucht zo'n grote jeugdherberg staat. Naast ons waren er nog wat mannen en jongens van een basketbal club. Nog een rondje dorp gedaan, er was feest met muziek en kunst maar we werden wel heel erg aangekeken. We pasten er niet tussen.
Om half 10 lagen we in bed terwijl de Italianen uitgingen.
Na een ontbijt met voorverpakte toast en zoete koek en hele sterke koffie op weg naar Narni (ja van Narnia; nee, Aslan niet gezien) waar Monica en Danny met kids Kyara en Yorel op de camping stonden en waar we weer een extra dag zouden blijven.
Dat was ook erg leuk en gezellig. monica heeft heerlijk eieren met spek voor ontbijt gemaakt, mmmmmm we werden verwend. Maandag met hen, in de auto!!!!! Een sightseeing tour gedaan. Ook erg leuk. Jammer dat we niet konden blijven voor Yorel's verjaardag die ook op 30 juli is.
Dinsdag dus vertrokken. Nog steeds zware route met aanzienlijke klimmen. Savonds op de meest vreselijke camping ooit: met animatie team, kinderdisco en aquajoggen. We gingen smiddags mog even in het zwembad liggen maar werden gestoord van de keiharde muziek.
Onze Duitse buren kwamen terug en waren totaal niet gediend van het feit dat wij onze tent naast die van hun hadden gezet. We stonden op hun parkeerplaats. Pardon? ?? Mevrouw ging heel overdreven en pontificaal nep over onze haring vallen die uit de grond stak en toen in het Engels roepen Hoe gevaarlijk dat was. Wij zaten op ons stoeltje ernaar te kijken en Ireen zegt: je moet ook OM de tent heen lopen. "It is so dangerous what if I have to go to hospital"
Pfffffffffffffffffffff. Dus wij met ons nette hoofd en slechte gedachten ;-) lege blikjes over alle haringen gezet en mijn fiets zo dat ze wel om moest lopen. Wij lagen al in bed terwijl de kinderdisco nog bezig was.... snachts ging het heel erg regenen en toen bleek ineens dat er een haring uit de grond was zodat een helft van de tent in mij gezicht hing...hoe kan dat? Een haring die er met een hamer is ingeslagen ligt nu zomaar uit de grond???? Tot op dit moment verdenken wij nog steeds de buren.
Vandaag dan de laatste etappe naar Rome. Saai en suf stuk, het wordt al drukker en er zijn nog steeds enorme klimmen. En de helft van dit stuk zouden we ook terug moeten fietsen om op de camping te komen waar we onze fietsen inleveren.
Rond half 2 waren we dan op het St. Pietersplein. Nadat we natuurlijk eerst nog verkeerd waren gereden. Massa van mensen, zoveel pffff. Even foto's gemaakt en toen naar het station om te kijken of we nu al met de trein konden naar de camping vd fietsen ipv in Rome op weer zo'n vreselijke camping te moeten staan. En zo zouden we dat nare stuk niet meer hoeven te fietsen. En jawel volgens het bord op het station zouden de fietsen mee kunnen. Ok, we nemen de gok en kopen een kaartje en rijden onze fietsen de trein in, waar helemaal geen plek is voor fietsen. De trein is propvol en we zijn benieuwd of we halverwege de trein worden uitgezet.....halverwege moet er een man met kinderwagen uit en dus wij eerst met onze fietsen om ons er daarna weer in te proppen. Even later komt de conducteur en wij zetten alvast ons meest blonde uitdrukking op ons gezicht maar wonder boven wonder wordt er niks van gezegd en komen we na 3 kwartier aan op onze bestemming. Dan nog een half uur fietsen met natuurlijk fout rijden, een leuk gesprek met medefietsers en dan zijn we op de camping en hoeven we vanaf nu niet meer te fietsen. Wat heerlijk. ....
Op mijn verjaardag dan heerlijk gegeten in het restaurant vd camping met iets teveel wijn ladiladila en morgen dan met de trein naar rome toe.
Ciao en wij gaan zo ons bedje in. IN de slaapzak want het is heel fris hier. Vanaf morgen word het dan eindelijk mooi weer. ...zeggen ze. Eerst zien dan geloven.
Ciao en welterusten.

• 30 Juli 2014 - 21:21

Meinie:

Van harte gefeliciteerd Patricia met je verjaardag.

Heel veel liefs Meinie

• 30 Juli 2014 - 21:31

Pietrik:

Hé patries en irene,

Gefeliciteerd met dit weer behaalde resultaat. Top gedaan hoor!!! Petje af!!! Maar dat jullie nu al in die slaapzak kruipen????
    Volgens mij moet er nog een flinke borrel op je 43e levensjaar worden gedronken Patries!!!!!
    En als jullie het dan niet doen, moet ik het maar doen! Proost! En gefelicitaart natuurlijk!

Tot gauw in NL!!!!!!!! 't was weer leuk om jullie belevenissen te mogen lezen.................
    En wat wordt het volgend jaar?

Groetjes Pietrik

• 30 Juli 2014 - 21:55

Ricardo En Annemiek:

He dames, onwijs knap gedaan weer Proficiat ! Echt afzien deze keer zo te lezen maar ook weer hele leuke en mooie dingen, misschien Kees en Tiny een beetje gemist ? Geniet nog in Rome, even afkicken zonder fietsen (weer 5 tassen om je middel ? ) en een goeie terug reis gewenst. Ben erg benieuwd naar alle foto's.

groetjes Ricardo & Annemiek

• 30 Juli 2014 - 22:21

Corrie Hartog:

Hallo Patricia en Irene, Patricia van Harte gefeliciteerd hoor ik had je al en berichtje gestuurd hier over maar ik weet niet of dat is over- gekomen.
    Jullie trefffen het niet met de BUREN!!! hè, Als ik het allemaal lees wat jullie meemaken is het dan nog wel leuk??? Ik heb veel bewondering hoor voor jullie moed om door te gaan.
    Nog een goede reis toegewenst.

groetjes van ((tante)) Corrie

• 31 Juli 2014 - 12:42

Elvira En Gerton:

Hey meiden, van harte gefeliciteerd met jullie fantastische prestatie!! Petje af hoor...zeker onder deze omstandigheden. Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg, niet te geloven! Heel gaaf dat jullie alle belevenissen weer met ons gingen delen...we hebben met jullie meegeleefd hoor en verschrikkelijk gelachen om jullie verhalen! Wat een overdreven gedoe met dat Duitse mens...pfff...die zou je wel aan willen vliegen...hihi. Nou, geniet nog lekker in Rome...wij wensen jullie alvast een hele voorspoedige terugreis. We zijn erg benieuwd naar alle foto's! Tot snel, groetjes en veel liefs van Gert en Elvier

P.s.: wel een dag te laat, maar Patries, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

• 01 Augustus 2014 - 09:50

Wijnie:

Hallo Patricia en Irene,
    Knap gedaan hoor, mijn petje af voor jullie prestatie onder (soms/vaak) barre omstandigheden.
    Patricia nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet van de laatste dagen en een goede reis terug naar NL.

groeten, Wijnie