amici de bici - Reisverslag uit Traversa, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu amici de bici - Reisverslag uit Traversa, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

amici de bici

Door: patriesenirene

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

20 Juli 2014 | Italië, Traversa

Daar zijn we weer, tijd voor een update.
Vrijdag was saaaaai en heet. Voor het eerst in 3 weken dat we halverwege de dag geen zin meer hadden om te fietsen. Smiddags op de camping in Ferrara. Daar zou een zwembad zijn waar we reikhalzend naar uit keken maar hoe we ook keken op de camping, geen zwembad. Toen we de receptie uit kwamen, kwam net het NL fietsstel aan die we de dag ervoor in Verona even hadden gesproken. We hadden gelijk weer leuk contact. Later kwamen ze ons uitnodigen voor een drankje in de stad. Afgesproken om samen te gaan eten. Dat werd een hele gezellige avond met lekker eten en veel wijn die zij voor hun rekening namen. Heel erg aardig. En het bleken de achterburen van Quinten te zijn! Hoe toevallig kan je het hebben?

Zaterdag nog een saaie dag over de Povlakte. Onze nieuwe bici-vrienden reden dezelfde etappe en kwamen we natuurlijk tegen onderweg. Savonds samen op de camping net buiten Bologna. En wat voor camping. Het deed denken aan een vluchtelingen kamp. Groot hek erom en je kon er alleen in met sleutel. Je kon er ook alleen uit met sleutel. Had je die niet bij je dan zat je dus gewoon opgesloten. Wat vreemde mensen liepen er rond. Een uitgewoonde camper met een vaag persoon met luide muziek. En een 13-jarig jongetje met onbeschofte vragen die vervolgens aan je probeerde te zitten. En als ergste: de muggen! Afschuwelijk. We zijn aan alle kanten aangevreten, ik tel al 56 bulten en dat zijn ze nog niet allemaal. 3 yx ingesmeerd met antimug dat 8 uur zou werken en ze prikten er gewoon doorheen.Daar gaat onze bella figura. We zien eruit alsof we de builenpest hebben.
Samen met onze bicivrienden macaroni gegeten en weer een gezellige avond gehad. We hebben ze nog geprobeerd over te halen met ons verder naar Rome te fietsen maar nee, helaas zij gingen zich aan hun eigen plan houden. Dus afscheid genomen.
Vanochtend om 7 uur op de fiets. Zondagochtend, wij op de weg samen met pelotons wielrenners. Die er allemaal strak uitzagen: strakke lijven, strakke bruine kuiten, strakke pakjes, strakke zonnebrillen. Het zag er allemaal erg gelikt uit. En we kregen alle aandacht van ze :-)
De 'ciao' , 'avanti avanti ragazze' , 'forza' en de rest dat we niet verstonden. Ze wilden met ons op de foto en ons laten aansluiten bij het peloton om ons de berg op te loodsen. Zo lachen, erg leuk.
Tot het middaguur, toen waren ze ineens verdwenen. Met de bambinis eten bij la mamma denken we. Ze werden vervangen door motorrijders die met een noodgang liggend door de bochten gingen. Vast heel leuk voor hun maar minder voor ons. Met zulke herrie en autos inhalen in de bocht terwijl wij daar reden. Bovenop de pas stonden ze elkaars motor te bewonderen. En werden wij helemaal niet gezien. ....dat was een aparte ervaring na de ochtend. We zijn ondertussen ook wel gewend dat men naar ons kijkt :-) maar hier werden we gewoon genegeerd toen we zwetend de parkeerplaats opreden. Tsss ;-)u op camping vol nederlanders. Niet ons ding morgen naar camping bij florence. Hopelijk niet te warm zodat we nog fut hebben ons in ons jurkje te hijsen en met onze mazelen armen en benen de stad in te gaan. Voor nu,: ciao

• 20 Juli 2014 - 21:36

Corrie Hartog:

Hallo Patricia en Irene,

Goh wat jullie allemaal meemaken, als ik dat zo lees , ben ik al helemaal uitgevloerd en dodelijk vermoeid HA HA maar ja dat is ((de leeftijd ))!!!! Het moet toch een geweldge ervaring zijn hoe de reis verloopt, met min en pluspunten, ik hoop dat jullie nog een een hele goede reis zullen hebben en ook veel plezier en hou vol hè.

Gr (.T ) Corrie

• 20 Juli 2014 - 21:59

Dad:

Hoi Meiden,
    Fijn de 'update' te kunnen lezen en via de app van Mamma tussentijds ook al veel vernomen.
    Er zijn nog 2 weken te gaan en het lijkt mij dat jullie aardig op koers liggen. Dat van die kapotte tentstok is vervelend, maar minder leuk lijkt mij dat je constant wordt opgevreten, maar dat gaat ook weer over.
    Kunnen jullie in het klein overweg met de Italiaanse keuken? Pasta's aten jullie toch al, broodnodig voor die geweldige conditie. De PO-vlakte is vrij saai en eentonig, maar het grote klimwerk ligt nu toch achter jullie?
    Jullie zijn ongetwijfeld op de hoogte van het vreselijke vliegtuigongeluk met de MH-17? Bizar en de hele natie rouwt. We hebben hier twee tropische dagen achter de rug en die warmte was voor ons soms te veel, maar je kon goed merken dat de katten er zeker moeite mee hadden. Slapen, slapen en nog eens slapen. De onderlinge contacten worden steeds beter, er wordt aan elkaar gesnuffeld en ze gedogen elkaar min of meer.
    Jullie kattenhart ging sneller kloppen bij het ontmoeten van deze Italiaanse...? Troost je, nog maar 2 weken en dan heb je ze weer helemaal voor jezelf.
    Voor nu, alle goeds en veel plezier en take care!
    Liefs, Dad

• 20 Juli 2014 - 22:02

Annemiek En Rocardo:

hahahahaha, wat een herrlijk verslag weer, en dan steeds die pakkende titels echt zo leuk om te lezen. De grootste giller is datjullie de achterburen van Quinten tegenkwamen, hoe is het toch mogelijk! Sterkte met de bulten, de warmte, enge italianen en veel fietsplezier.

• 21 Juli 2014 - 12:21

Anja:

Hallo bultendames,

Ha, ha, dat zal er charmant uitzien. Jullie beleven wel weer een hoop. Patricia, ik kwam er gisteren achter dat al jullie berichten in mijn Spambox zaten. Dus ik heb jullie mails wel gehad.

Het klinkt allemaal weer erg goed met af en toe een tegenslag. Dat hoort erbij. Veel fietsplezier!

• 21 Juli 2014 - 17:32

Elvira En Gerton:

Hihihi, humor! Wat een toeval zeg dat jullie fietsvrienden de achterburen van Quinten bleken te zijn...hoe gek kun je het hebben? De wereld is af en toe wel heel klein hè? Wij kwamen ooit een stel uit Nootdorp tegen op een terrasje in een klein dorpje in de Algarve...dat bleken vrienden te zijn van mijn oude buurjongen..
    Tis wel ff minder dat jullie helemaal lek gestoken zijn...al die jeukende bulten...brrrr. Gezellig met die strakke Italianen...die gaan wel achter de blonde Nederlandse vrouwen aan. Maar goed misschien dat jullie niet alles verstonden...haha. Nou, doe voorzichtig en nog veel fietsplezier, laterrrrr...liefs

• 21 Juli 2014 - 21:24

Marielle:

Ha meiden,

Wat een leuke verhalen weer om te lezen. Ga er altijd echt even voor zitten. Die muggenbulten herken ik....ik loop ook nu sinds 2 dagen continue te krabben, erg charmant...door die 43 bulten die ik heb opgelopen van de muggen:-(. Ik was even niet 'in de lucht' vanwege onze reis naar Italie waar het internet soms gewoon niet werkte. Nu weer wel gelukkig! Maar eh...ik lees dat jullie nu ergens in de buurt van Florence zitten, dus een afspraakje in Umbrie gaat vast niet meer lukken:-(. Zijn we jullie dan nét misgelopen? Ik heb geprobeerd te sms-en, maar krijg alleen foutmeldingen. Via mijn mail kun je me gewoon bereiken. Wat grappig om te lezen van de fietsende Italianen....waarschijnlijk zien ze niet zoveel stoere (en mooie:-) Italiaanse meiden op de fiets! Vast flink onder de indruk van jullie! Maar gelukkig niet alles verstaan...wie weet waren we jullie dan ineens kwijt geweest aan zo'n charmante man. Ik hoop dat jullie goed weer hebben, zo klinkt het in ieder geval wél, of misschien nét iets te warm....Wij hadden ook flinke temperaturen, maar hebben sinds vandaag een regendag (met flinke heftige onweersbuien en stormen) en dat staat morgen ook op het programma....Hopelijk gaan we jullie toch ergens nog treffen! Ik probeer nog wel even te smsm-en of bellen morgen!

• 25 Juli 2014 - 21:05

Ilona:

Hee Bikkels,

Zo leuk om jullie verslagen te lezen! Ik zie het al helemaal voor me; twee van die Hollandse meiden onder de muggenbulten de berg op, omringd door al die gladde Italianen! Haha!
    Mooi zeg! En daarna die horken van motorrijders..... Wat n volk is het toch ook :)

Liggen jullie nog een beetje op schema?
    En hoe is het met de roze apenbillen? :)
    In ieder geval sterkte en ik weet zeker dat jullie het gaan halen!
    Rome kan nooit meer ver weg zijn!!!

Hier is het momenteel erg warm, dus rustig aan, tempootje lager!
    En vorige week op het strandfeest van het werk was het echt super!
    Ireen; je hoort de verhalen nog wel :)

Nou meiden geniet er lekker van daar en ik ben trots op jullie!
    Neem n lekker ijsje van me!

Liefs Ilona