fare la bella figura - Reisverslag uit Brentino, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu fare la bella figura - Reisverslag uit Brentino, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

fare la bella figura

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

15 Juli 2014 | Italië, Brentino

Over de pista ciclabile langs de rivier Adige zoeven we verder naar het zuiden. Hij is aangelegd met Europees geld en fijn dus dat wij er dan toch ook wat aan hebben;-). We zijn nu echt in Italië:de Oostenrijks uitziende huizen met de geraniums hebben plaatsgemaakt voor vrolijk gekleurde hiizen met terra kleurige dakpannen. Vandaag n korte stop in Trento gehouden. Na wat gezoek kwamen we op de Piazza Duomo uit, met de neptunusfontein. En dan sta je ineens op zo n prachtig plein! Heel gaaf. Maar veel tijd gunden we ons niet want we moeten wel wat km maken vabdaag om op n camping te komen. Gisteren stonden we bij km 54 bij n camping toen t weer eens begon te regenen pffff. Dus doorgefietst en in n hotel geslapen waar we hartelijk werden ontvangen. Vanmorgen kregen we zelfs nog n reep chocolade mee voor onderweg. Vanmorgen stonden we trouwens op met n blauwe lucht en zon!!!! Het is eindelijk zover. De zon is terug. Wat heerlijk. En dus met zon over de pista waar redelijk wat fietsers zijn. Voornamelijk wielrenners, 99% man, in fel gekleurde fietspakken, liefst met bijpassende sokken. Helmen, stoere zonnebrillen, het ziet er allemaal erg sportief uit. Oke uitgezonderd de mannetjes met ontblote harige bovenlijven en te dikke lijven haha. Fare la bella figura is zo typisch Italiaans. Zo hebben we ook vrouwen met lippen stift op de fiets gezien. Maar vandaag werd onze aandacht (en die can alle mannen op terras) getrokken naar n vrouw met haar 'sterren fiets broek' zo een willen wij ook!!! Hahahaha! Ze had in iedergeval genoeg bekijks.
En dan na91km vandaag kwam onze laatste beloning op de mini camping bik n wijnboer: zon en n zwembad! Wat n heerlijk einde van deze rit. Morgen ontbijten we mee met de gasten van t B&B wat ze erbij hebben! Morgen naar Verona waar we de stad gaan bekijken en daar op de camping blijven.
Ciao!

• 15 Juli 2014 - 21:58

Dad:

Hoi-hoi,'
    jullie zijn weer flink opgeschoten en als jullie zo door gaan, dan liggen jullie toch ver voor op het schema? Of hebben jullie nog rustdagen ingecalculeerd zoals bij de Tour? Mooie foto zo dwars door het korenveld en die andere foto van PW, had je toen panne aan jouw fiets? Hopelijk blijft het weer nu beter en vooral droger, maar niets is zeker, ook hier niet. Vanaf morgen wordt het warmer en vrijdag en zaterdag 30/32 graden en dan blijkt het weer over te zijn. We zien het wel. Verder alles OK en met de 3 roofdieren gaat het steeds beter. Dat blazen naar elkaar hoort bij hen en als je ze er dan direct op aanspreekt dat ze alle 3 lief moeten zijn, dan zijn ze dat ook weer. Overigens kostelijk hóe ze elkaar van tijd tot tijd in de gaten houden op door hen strategisch gekozen plekken.Muis heeft tóch weer geflikt om over de schutting naar Queeny te springen en toen ik bij Kees in de tuin kwam en zij zag mij wist ze niet hoe snel ze weer over die hoge schutting terug moest komen, maar het is haar gelukt en het was mij al eerder opgevallen dat zij 'n enorme sprongkracht heeft. Heerlijk beessie!
    Morgen dus 'n wat kortere route en meer relaxed. Geniet er van en opnieuw alle goeds voor onderweg, blijf gezond. Toi -toi en liefs van Dad

• 16 Juli 2014 - 21:32

Annemiek En Ricardo:

Fijn meiden, beter weer, dat hoort toch wel bij La Bella Italia. Geniet van jullie rustdag, hetzwembad en. Het valt toch wel dat jullie je iets meer luxe gunnen dan eerdere jaren......ach ja is ook wel lekker toch. Lief van die chocoladereep voor onderweg!
    Geniet en hou ons op de hoogte......zo leuk!

• 17 Juli 2014 - 09:29

Sharon:

Hoi, hoi,
    Wat zijn jullie al ver zeg. Wat een mooie en leuke foto's ook. En lekker even dobberen na een dag fietsen, niets heerlijker denk ik dan dat. Hier is het ook lekker warm.........Gisele is ook aan het afzien, die loopt nu de Vierdaagse. Valt allemaal niet mee..........Maar bezig met dag drie.
    Leuk jullie verhalen te volgen en veel plezier weer!

• 17 Juli 2014 - 10:49

Saskia:

Hallo Meiden, wat een leuk verslag weer om te lezen .De Italiaanse energie komt ook een beetje deze kant op. en inderdaad na regen komt zonneschijn. Geniet ervan, doe ik ook vooral met die foto's van het zwembad.
    O ja. die foto van de was is zooo herkenbaar, bijna alsof ik zelf ook weer op de fiets zit.
    Saluti ;-)