benvenuto a Italia - Reisverslag uit Meran, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu benvenuto a Italia - Reisverslag uit Meran, Italië van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

benvenuto a Italia

Door: patriesenirene

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

13 Juli 2014 | Italië, Meran

Vrijdag ochtend in de stromende regen naar Pfunds. Daar een zimmer genomen. Die ook de volgende ochtend bij het afrekenen ineens weer 3 euriduurder was ivm toeristen belasting wat niemand ons had verteld.
Zaterdag was het zomaar droog! Weer geluk tijdens de klim naar de volgende pas. Die was lager maar voelde zwaarder met de vorige nog in de benen. Ook nog een stukje door Zwitserland gereden. De klim omhoog had 11 bochten. Daarna nog een klein stukje hoger tot aan Reschen. Langs het Reschenmeer tussen de hoge bergen met sneeuw in, heel mooi. Hier begon het fietspad naar beneden. Af en toe nog een kort steil klimmetje maar vooral naar beneden. In Glurns op de camping want het was nog steeds redelijk goed weer. We hadden net ons eten op en de regen begon weer. Om half 8 lagen we dus al in de tent. Tot half 8 de volgende ochtend haha.
Vandaag, zondag, alleen maar naar beneden, zo relaxt. Langs een miljoen appelbomen zo'n 500 meter gedaald.
Hier in Sud-Tirol is echt fietswalhalla. Vooral natuurlijk mountainbike en racefiets wat voorbij komt. Tijdens de afdaling werd het langzaamaan steeds een betere temperatuur tot we in Merano kwamen waar het warm was. Nu weer regen en zitten we onder een afdakje.
Naast de camping speelt een band, er wordt groots ingezet voor de voetbal finale straks.

We sms-en en appen met Kees en Tinny, onze fietsvrienden van onze reis vorig jaar. Zij fietsen dezelfde route, een week achter ons. Zo delen we toch nog een beetje onze fietsvakantie. We missen ze soms wel een beetje want tot nu toe zijn de sociale contacten niet vergelijkbaar.

• 13 Juli 2014 - 20:21

Tony Waardijk:

Nou weer leuk om jullie belevenissen te lezen hoor en gelukkig gaan jullie nu het betere weer opzoeken.Wij hebben vanmiddag 2 uur op een fluisterboot gevaren met alleen maar regen dus alleen maar zicht op paraplu's, heel jammer maar daarna een uitgebreide high tea in een hotel. Suk6 verder wanneer zijn jullie op de bestemming ?

• 13 Juli 2014 - 21:25

Pietrik:

Ik zal duimen voor jullie voor wat mooier weer!!!!!!!!!!!!!gewoon droog, zonnetje en 20 graden was de wens toch??? Mooi fietsweertje! Oh ja, en met dat zonnetje nog wat gezellige sociale contacten begrijp ik??? Wij bbq-en hier alleen maar! Wel tussen de buien door dan, maar toch. Wordt tijd dat ik ook eens op een fiets stap geloof ik!
    Veel plezier zussen!!!!!!!!
    Pietrik

• 13 Juli 2014 - 21:43

Elly:

Hoi meisjes, wel jullie hebben weer het een en ander meegemaakt, het is te hopen dat het weer
    nu beter wordt met 'n aangename temp. en 'n licht briesje, zodat jullie lekker opschieten.
    ja en wat die sociale kontakten betreft, jullie zijn denk ik verwend vorig jaar met al die leuke
    en aardige mensen, maar wellicht komt dat nog en zijn de Italianen wat aardiger. Moed houden
    dus. sterkte en succes voor de volgende etappe. we horen jullie weer xxx mam

• 13 Juli 2014 - 22:26

Ricardo & Annemiek:

Hai meiden, leuk om weer een bericht te krijgen, ik wilde net naar bed gaan en Riek ligt al en die zegt opeens ......oh ja er is een patriesenirene ........Nog ff lezen natuurlijk, zo leuk. Jammer dat het weer niet echt mee wil werken, de trip is prachtig aan de foto's te zien. Ik kijk af en toe nog op de webcam van onze camping in de Savoie en dat zit ook al dagen dicht. We begrijpen dat jullie nu in Italie zitten, knap hoor ! Ik las ook dat Kees en Tiny toch dezelfde route rijden, wel jammer dat die een week achter liggen want dat was toch wel gezellig iedere keer zo'n ontmoeting en gezellig aan de wijn met elkaar. Misschien halen ze jullie nog in. In ieder geval bedankt weer voor jullie leuke verhalen en veel fietsplezier en een beetje meer zon gewenst.

groetjes Ricardo en Annemiek

• 14 Juli 2014 - 08:58

Marielle:

Ha meiden!

Wat een mooie foto's! Ondanks de regen en het bewolkte weer toch weer indrukwekkend. Het is tijd voor mooier weer en de macho Italianen:-). Met korte broeken en een hempje op de fiets...lekker briesje en niet meer. Oh ja...een lekker Italiaans ijsje onderweg. Maar wat gaat de trip snel, nu al weer in Italie. Ik hoop van harte dat mét het oversteken van de grens ook de regenbui eindigt en jullie lekker poepie bruin terugkomen!! Ik geniet van de mooie foto's en leuke verhalen!! Ik heb nu ook officieel vakantie. Vandaag en morgen thuis om de laatste werkklusjes af te ronden en de koffers te pakken. Donderdag op weg naar Italie! Hopelijk gaan we elkaar daar volgende week ontmoeten. Zou super zijn!! Meiden, zet 'm op en tot heel gauw xx

• 14 Juli 2014 - 17:33

Sylvia:

Hoi meiden, zit hier op de bank van jullie reisverslag te genieten. Wat zijn jullie in korte tijd ver gekomen! De foto's zijn prachtig. Jammer van de regen. Maar meestal is het aan de andere kant van de Alpen beter weer. Ga voor jullie duimen! Heel veel succes verder en saluti aan de Italianen!
    Gr. Sylvia

• 14 Juli 2014 - 22:10

Elvira:

Haaii meiden, wat gezellig om weer een berichtje van jullie te krijgen...en nu al in Italië!! Jullie gaan als een speer zeg. Ontzettend mooie foto's...Italië is ook helemaal geweldig! Het landschap, de mensen én het eten...mmm!! Mochten jullie ergens "tagliata" op de menukaart zien staan, dan moet je dat zeker bestellen! Dan bestellen wij een lekker zonnetje! Zet 'm op verder...jullie zijn bikkeltjes! Liefs, Gert en Elvier
    Pas maar op als jullie op een terrasje gaan zitten. Ik werd net bijna ondergescheten door een meeuw op een terrasboot. De flats lag op het tafeltje en de spetters zaten op mijn jasje en in mijn capucchino...ik zei: SHIT happens...mwahhh...alle zegen komt van boven!

• 15 Juli 2014 - 19:33

Ilona :

Hee Bikkels!!!

Jeetje, wat een weer hebben jullie zeg!
    Ik ken het gevoel, vreselijk! Maar gewoon door blijven gaan,
    Jullie zijn echt bikkels! Super! En al in Italië!
    Merano, daar zijn we ook doorheen gereden op de motor....
    Dat ging natuurlijk een stukje sneller :)
    Maar super mooie omgeving! Geniet ervan!
    En geniet van de heerlijke ijsjes, pasta's en pizza's!
    Alles beter dan werken, toch?
    Je mist niets hoor Ireen!
    Geniet lekker daar, heel veel plezier en echt leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Succes bikkels, jullie kunnen het!
    Liefs Ilona