de eerste pas bedwongen - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu de eerste pas bedwongen - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

de eerste pas bedwongen

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

10 Juli 2014 | Oostenrijk, Pettneu

Vandaag hadden we gedacht de Arlbergpas met de trein over te gaan ivm het slechte weer, pittige klim en steile afdaling. In Langen zouden we op de trein kunnen stappen volgens het boekje. Dus daar aangekomen, geen loket en bij kaartjesautomaat tickets gekocht, fietsen alvast op het goede en compleet verlaten perron gezet en in de verlaten wachtkamer automaten koffie gedronken met ons taartje van gisteren. Het was daar warm en buiten koud, brrrr. Op dit compleet verlaten station was wel een prachtig toilet. Terwijl wij onze vruchtenstreuselkuche aan het oppeuzelen waren, wachtend op de trein die pas over een uur zou komen, komt er uit het niets een medewerkster vd trein in haar treinoutfit naar ons toe om te zeggen dat wij niet met de fietsen in de trein mogen. ...pas om half 6 weer. Het was half 1.
Dat betekende dus toch fietsen over de pas en onze fysieke krachten en mentale krachten en ons uithoudingsvermogen aanspreken. Niet te lang nadenken en gewoon maar gaan. We zaten op 1000 meter al en moesten naar 1800 m. Jammer dat door wegwerkzaamheden er tunnels waren afgesloten waardoor al dat verkeer over ons weggetje moest. En ons dus moest inhalen. De een deed dat met wat meer afstand dan de ander. Het eerste deel zagen we auto's omhoog gaan, zo steil dat wij dachten: dat kan je nooit fietsen. ... 8 - 10% en dat was best pittig. Daarna met een rustige 5 - 6% verder kwamen we op de top. En wow, droog aangekomen! Het was wel heel koud boven. Opgewarmd en opgedroogd, belachelijk dure soep gegeten en stiekem onder de poortjes vd wc door want we gaan daar echt niet ook nog eens voor betalen. Toen ons dik ingepakt met windjack, regenpak, sjaal om mn hoofd en, capuchon op onder de helm en sokken om mn vingers en toen 13% naar beneden, km's lang. Beetje eng wel hoor. Vorig jaar suisde ik nog met 52 km/uur de Pyreneeën af maar hier durfde ik dat niet en was alleen maar aan het remmen.
Nu dus in Pettneu in een pension mit fruhstuck. Volgens de VVV in t dorp €50 voor de kamer. Kom je hier is het ineens €56 omdat we maar 1 nacht blijven. Tssssss.
Nu hebben we bedacht dat we morgenochtend allemaal zakjes onder onze kleren doen om alles aan eten vd ontbijttafel mee te nemen, net als die oostblokkers met speciaal geprepareerde steel- jassen haha.

Oja en gisteravond hadden we een 4-p kamer voor onszelf. Dat was ook wel nodig om al onze zooi uit te stallen en te laten drogen. De tent geplakt (vooraals het nog eens mooi weer wordt en we kamperen). Er was bbq en voetbal op een groot scherm. Na de 2e helft naar bed gegaan en vanochtend hoorden we dat NL niet door is. Jammer.

Morgen op weg naar de Reschenpas waar we overmorgen overheen gaan. Nu tijd om te slapen. Gute Nacht und Servus.

• 10 Juli 2014 - 21:52

Ricardo En Annemiek:

Oh wat jammer van dat shitweer, wat een verschil met vorig jaar. Jullie zijn wel onwijs goed bezig hoor meiden, teleurstelling over de trein - niet zeiken en gewoon trappen, of het niets is ! En ik moest erg lachen om de foto van de hele uitstalling in jullie 4 persoonskamer .........geweldig !
    Sterkte en ik duim voor beter weer.

• 10 Juli 2014 - 23:57

Corrie Hartog:

HOI,

Patricia en Irene, het zit jullie vooralsnog niet mee hè, kou regen, enz, Ha Ha jullie zijn aan 't

hamsteren!!!! !( Albert Heijn ) geslagen, gelijk hebben jullie hoor waren er wel genoeg plastic zakjes???

Maar vol goede moed gaan jullie weer verder heel veel succes en sterkte gewenst hoor.

Gr. Corrie

• 11 Juli 2014 - 22:11

Tony Waardijk:

Nou nou wat een sportieve ondernemende nichten heb ik toch, ik sta versteld van jullie sportiviteit en ook welke risico's jullie durven te nemen, knap hoor.Ik hoop echt voor jullie dat het eens een beetje beter weer wordt. Groetjes en suk6 verder GuTo

• 12 Juli 2014 - 12:08

Wijnie Habermehl:

Ik lees jullie weblog met plezier en ben onder de indruk van alles wat jullie meemaken en hoe jullie reactie daarop. Vooral het weer zit jullie niet mee maar hopelijk komen er betere tijden. Aan jullie vasthoudendheid zal het niet liggen.
    Groetjes en succes, Wijnie

• 13 Juli 2014 - 01:41

Lucia:

Nou dames, petje af voor jullie. Super stoer met dat rotweer... Ik hoop dat het weer de rest van jullie reis beter is.
    Handig inderdaad die 4-pers. kamer. Dat was wel even nodig.
    Ik vind het ook tof dat jullie toch maar steeds een stukje schrijven. Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen op jullie avonturen. Veel succes weer! X