scheissewetter - Reisverslag uit Hohenems, Oostenrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu scheissewetter - Reisverslag uit Hohenems, Oostenrijk van PatriesenIrene - WaarBenJij.nu

scheissewetter

Door: pat en ireen

Blijf op de hoogte en volg PatriesenIrene

08 Juli 2014 | Oostenrijk, Hohenems

Na 2 nachten vreselijke onweer, regen en wind, niet normaal. Bovenop de schwabische alp ging het vreselijk tekeer. Zulke felle flitsen constant, dat zelfs met je ogen dicht je dacht dat je spontaan een migraine aanval kreeg. Trillend als een rietje door het beven van de aarde door de donder zaten we in de tent te hopen en bidden dat dat kleine zeiltje tussen ons en het natuurgeweld het zou houden.
De volgende ochtend was het wel droog gelukkig. Korte dag gedaan omdatwe niet geslapen hadden. In Sigmaringen op de camping en het stadje in gegaan. Op elke hoek een konditorei met heerlijkheden. Dat konden we niet aan ons voorbij laten gaan. Toen we terug kwamen stond er een gezin met kinderen en twee tenten op onze lip terwijl er een heel veldje beschikbaar was. Ze hadden een hond in een aanhangkar wat zijn mand was ook snachts in de regen en onweer. Aaah.. Aan de picknick tafel gegeten met een Bulgaars stel die, net als alle anderen de Donau route fietst. Op de camping stonden ook groepen school kinderen die de hele nacht herrie hebben lopen maken.
En er was al zoveel herrie door de onweer, en regenen, zo hard en zoveel, we zaten rechtop in de tent en maar controleren of (wat later bleek: wanneer) de tent zou lekken.
De hele nacht regen, er stond binnen no time steeds weer een zwembad op het tentdak wat we moesten lozen door het tentdoek omhoog te duwen.
En het is niet meer droog geweest.
Vanochtend eens vragen bij het station of er ook een trein gaat naar de bodensee en binnen het kwartier zaten we in de trein :-)
Bij de bodensee in Lindau uitgestapt en gefietst door de regen naar Hohenems naar een B&B die er super luxe uitziet voor maar €5 meer dan de herrie camping van gisteren. Nu zitten we dus ineens in Oostenrijk. Even omschakelen. De schnitzel en het bier smaken goed. Nu kijken wat we doen morgen want er wordt nog meer regen voorspeld.
Tschuss!

• 08 Juli 2014 - 19:09

Corrie Hartog:

Oh wat waardeloos hè, en wat een eng idee als het zo onweert en regent,... ja Elly en ik ...wilden vandaag 8 Juli naar Hardewijk om dolfijnen te zien , maar ook hier heeft het de ganse dag geregend en zijn we maar niet weg gegaan, misschien morgen maar ook hier is de weers- voorspelling niet erg hoop gevend.

Ik hoop dat het vanaf nu beter wordt voor jullie,

groetjes Corrie

• 08 Juli 2014 - 19:15

Pietrik:

Hé zussies,

Wat een wijze beslissing om de trein te nemen en wie weet krijg je nog wel sneeuw in de alpen, want geweldig lijkt het deze week niet meer te worden!!!!!! Maar goed, jullie zijn een stelletje bikkels en slaan jullie er vast wel door heen!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet lekker van julie B&B................wat moet dat heerlijk zijn, als je twee nachten niet hebt geslapen.
    Slaap lekker!!!!!!!!!
    Een lieve groet
    Pietrik

• 08 Juli 2014 - 19:54

Dad:

hoi-hoi,

wat 'n luxe die prachtige slaapkamer en wát 'n verschil met jullie tentje.... fijn dat het zó kan.
    Lindau aan de Bodensee is toch nog gewoon Duitsland en geen Oostenrijk????
    Voor het lekken verkochten wij destijds van Coghlan uit Canada (Patricia weet wel welke vertegenwoordiger dat was...ha-ha-ha) setjes met strookjes repair kits no. 711 voor katoen en 712 voor nylon doek, maar intussen zal er ongetwijfeld wel méér te koop zijn. Altijd goed om zoiets bij je te hebben.
    Hier vandaag ook de gehele dag regen gehad en morgen wordt het nog 3 graden minder (17) en ook nog wisselvallig.
    Jullie moeten nog even moed houden, want meestal is het aan de andere kant van de berg (jullie zitten dan inmiddels al in Italie) veel beter weer, althans laten we dat hopen én voor de komende dagen kunnen jullie ook beter weer gebruiken, dus duimen maar.
    Jullie zijn 'diehaerts' dus jullie kunnen veel aan!
    Liefs en het alllerbeste weer voor de dag van morgen.
    Dad

• 08 Juli 2014 - 20:19

Marielle:

Jeeh meiden.....wat een weer!!! Wat een toestand zo onderweg....en dan in je tentje zitten en niet kunnen slapen van het onweer en de regen die er doorheen sijpelt:-(. Wat een wijsheid om dan gewoon lekker in de trein te springen en jezelf een B&B te gunnen!! Enne...achteraf zijn dit de stoere verhalen of eigenlijk...nu al:-). Zulke onvoorspelbare toestanden zijn aan jullie wel besteed:-). Zoals al eerder gezegd, jullie zijn bikkels:-)!!!!
    Enne...naar regen komt zonneschijn, die ik hoop van harte dat die er snel voor jullie is. Ik heb altijd respect voor fietsers (met flinke bepakking) die onderweg zijn....maar nog meer (een staande ovatie ter plekke:-) als ze door weer en wind (en regen!!) voorbij komen. Ik denk dat vele Oostenrijkers hetzelfde denken als jullie voorbij rijden. Jullie zullen vast overal warm welkom geheten worden. Ik wens jullie een mooie reis door Oostenrijk!

• 08 Juli 2014 - 20:19

Elvira En Gerton:

Grüssgotti, wat een natte toestanden voor jullie zeg! Hier is het al niet veel beter, maar wij hoeven dan ook niet zoveel kilometers te vreten en te slapen onder een tentdoek...echt medelijden hoor!
    Wat een supergoed idee om de trein te nemen en in een luxe B&B te overnachten. Ziet er mooi uit! Gerton vroeg of jullie het adres wilden bewaren! Geniet nog maar lekker even na van de schnitzels als deurmatten en ein grosses Bier. Morgen wird's besser! (tenminste dat zeggen ze altijd daar...hihi). We zullen duimen voor morgen...lieve groetjes van Gert en Elvier

• 09 Juli 2014 - 16:47

Annemiek En Ricardo:

Ja Scheissewetter is het hier ook, gisteren en vandaag helemaal net HERFST ! Maar wij hoeven niet op de fiets. Geniet van jullie luxe kamer en Slaap heerlijk meiden en wij hopen dat jullie morgen beter weer hebben ! Leuk ook die berichtjes van jullie Pa om te lezen ........lieve berichtjes met ouderlijke trots en raad ertussen door. Toi Toi en fiets ze ! groetjes Ricardo & Annemiek

• 09 Juli 2014 - 18:04

Richard:

Hoi, nou wat een takke weer hebben jullie zeg en wij vinden het hier al niks met dat druilerige weer.
    Groot gelijk dat je de trein hebt gepakt en even een b&b hebt geboekt. Kunnen de spullen misschien wat drogen.

Hopelijk krijgen jullie nu wat mooier weer, die wegen ben je wel weer zat zo.

Maar "meerdere wegen leiden naar Rome" wordt wel erg letterlijk genomen met al dat verkeerd rijden :)

Succes verder met de tocht hoor

Gr. Richard

• 09 Juli 2014 - 21:56

Yvonne:

Wauw, wat zijn jullie stoer zeg!
    Leuk om alles te lezen. Het mooie weer komt eraan hoor!
    Geniet van jullie vakantie en misschien tot ziens in Haarlem?

Groetjes, Yvonne